Sunday, August 4, 2019

Deepak Obhrai, late Conservative MP posterboy for term limits for MPs

For a brief moment, we focus on someone other than the nominated candidate for the Conservatives in Parkdale-High Park, Adam Pham.

Time for term limits for our politicians, be it municipal, provincial or federal.  Calgary area Conservative MP Deepak Obhrai, passed away of a brief battle with liver cancer on Saturday.  Very sad news for this long time Conservative politician who began his career in Preston Manning's Reform Party of Canada.  Obhrai was one of thirteen registered candidates for the Conservative leadership, and was an advocate for immigrant outreach and had long been considered a Red Tory, having run an uninspiring campaign finishing last with less than 1% on the first ballot.

Is eight terms long enough for our politicians?  Had Obhrai not passed away, he would have been facing his ninth term as MP in this upcoming election.  No matter what his leaning, it is very sad but also an honour to die in office for Queen and Country.

Trong một khoảnh khắc ngắn, chúng tôi tập trung vào một người khác ngoài ứng cử viên được đề cử cho Đảng Bảo thủ ở Parkdale-High Park, Adam Phạm.

Thời gian giới hạn nhiệm kỳ cho các chính trị gia của chúng tôi, có thể là thành phố trực thuộc trung ương, tỉnh hoặc liên bang. Nghị sĩ Đảng Bảo thủ Deepak Obhrai ở khu vực Calgary, đã qua đời sau một trận chiến ngắn với bệnh ung thư gan vào thứ Bảy. Tin rất buồn cho chính trị gia Bảo thủ đã bắt đầu sự nghiệp của mình trong Đảng Cải cách Preston Manning của Canada trong một thời gian dài. Obhrai là một trong 13 ứng cử viên đã đăng ký cho vị trí lãnh đạo Đảng Bảo thủ, đồng thời là người ủng hộ việc tiếp cận người nhập cư và từ lâu đã được coi là Red Tory, đã điều hành một chiến dịch không mệt mỏi kết thúc với tỷ lệ ít hơn 1% trong lá phiếu đầu tiên.

Tám nhiệm kỳ có đủ dài cho các chính trị gia của chúng ta không? Nếu Obhrai không qua đời, ông ta đã phải đối mặt với nhiệm kỳ nghị sĩ thứ chín của mình trong cuộc bầu cử sắp tới này. Dù ông có nghiêng về phía nào đi chăng nữa thì cũng rất buồn nhưng cũng rất vinh dự khi được chết tại vị cho Nữ hoàng và Đất nước.

Rest in peace Deepak Obhrai, nearly departed Conservative MP for Calgary-Forest Lawn
Nghỉ ngơi trong hòa bình Deepak Obhrai, một nghị sĩ đảng Bảo thủ gần như đã rời khỏi Calgary-Forest Lawn

---

Editor's Note: This blog is not affiliated in any way with the local Parkdale-High Park Conservative Party of Canada campaign of Adam Pham and Andrew Scheer, or the People's Party of Canada campaign of Greg Wycliffe and Maxime Bernier.

2 comments: