Friday, August 2, 2019

Andrew Scheer stammers on LIVE CP24 interview over Doug Ford's cuts to health and education

The same pregnant pauses of Justin Trudeau.  Errr, ummm, ahhh but this time from Andrew Scheer.  While Scheer attacked the Ontario Liberal legacy of Kathleen Wynne and Dalton McGuinty when asked questions about Doug Ford's leadership as Premier of Ontario, not once did Scheer say that Doug Ford is doing a good job.

Ontario is in a position of hallway medicine because of wasteful spending on bureaucracy of recently created LHINs and other departments that are being streamlined.  Hallway medicine is a direct result of Liberal immigration, and dumping the majority in populated centres like Toronto or Montreal.  Is Ontario receiving it's fair share from Ottawa?  Can we continue to welcome everyone from everywhere, only to extend benefits to people who haven't contributed to society while giving out billions in foreign aid to countries and people who don't respect our liberal western values.

When it comes to the education file, public school buildings are crumbling while the facilities of the separate Roman Catholic school boards are of a newer age of construction.  Immigrants flood the public board, while Roman Catholics are able to pick and choose where to send and who to admit.  No politician in Ontario has dared come close to the vague promise Doug Ford made in the leadership debates, eluding to the twin palaces of school administration in Mississauga.  Other provinces have tackled this 1867 constitutional issue, including Quebec.  There's no excuse to blame the constitutional agreements of over 150 years ago.  We can reform and save money in the public school system, by amalgamating what now amounts to four sets of administration in each region and into a single tiered board while moving GED to Grade 11 for students pursuing trades in colleges and focusing on a compressed 12/OAC year for university bound students.

Scheer has only dug himself into a deep hole in this interview, by not knowing how to come out of the gates strong, and looking deep for an answer that should have been ready to give.  Scheer's media handlers must be throwing this election on purpose.

Andrew Scheer could have said that Toronto's CP24 (who's corporate ownership is Bell Media), has a history of favouring liberal candidates like Mayor John Tory and banning registered opposition like Faith Goldy from advertising.  Not once did Scheer talk about the Canadian media industry bailouts, and the cozy ties to Prime Minister Trudeau who's seemingly held on a golden pillar.  Scheer could have said that the unions, namely Unifor is responsible in deciding who gets the funding.

All that time Doug Ford has spent stumping for you in Alberta, and across the country was wasted in one ten minute interview.  Epic fail Andy!

The score for Scheer?  UNIFOR 1 - SCHEER - 0  

Những lần tạm dừng mang thai của Justin Trudeau cũng vậy. Errr, ummm, ahhh nhưng lần này là từ Andrew Scheer. Trong khi Scheer công kích di sản Tự do Ontario của Kathleen Wynne và Dalton McGuinty khi được hỏi về khả năng lãnh đạo của Doug Ford với tư cách là Thủ hiến Ontario, chưa một lần Scheer nói rằng Doug Ford đang làm rất tốt.

Ontario đang ở trong một vị trí của y học hành lang vì chi tiêu lãng phí cho bộ máy hành chính của các LHIN được thành lập gần đây và các bộ phận khác đang được sắp xếp hợp lý. Thuốc hành lang là kết quả trực tiếp của quá trình nhập cư Tự do, và đa số đổ vào các trung tâm đông dân cư như Toronto hoặc Montreal. Ontario có nhận được chia sẻ công bằng từ Ottawa không? Liệu chúng ta có thể tiếp tục chào đón tất cả mọi người từ khắp mọi nơi, chỉ để mở rộng lợi ích cho những người chưa đóng góp cho xã hội trong khi viện trợ hàng tỷ đô la nước ngoài cho các quốc gia và những người không tôn trọng các giá trị phương Tây tự do của chúng ta.

Khi nói đến hồ sơ giáo dục, các tòa nhà trường công đang đổ nát trong khi cơ sở vật chất của các hội đồng trường Công giáo La Mã riêng biệt được xây dựng mới hơn. Người nhập cư tràn ngập trên bảng công khai, trong khi người Công giáo La Mã có thể chọn và chọn nơi gửi và người nhận. Không có chính trị gia nào ở Ontario dám đến gần lời hứa mơ hồ mà Doug Ford đưa ra trong các cuộc tranh luận về lãnh đạo, trốn tránh cung điện đôi của quản lý trường học ở Mississauga. Các tỉnh khác đã giải quyết vấn đề hiến pháp năm 1867 này, bao gồm cả Quebec. Không có lý do gì để đổ lỗi cho các hiệp định hiến pháp hơn 150 năm trước. Chúng ta có thể cải cách và tiết kiệm tiền trong hệ thống trường công, bằng cách hợp nhất những gì hiện có thành bốn bộ quản lý ở mỗi khu vực và thành một hội đồng cấp duy nhất trong khi chuyển GED lên lớp 11 cho học sinh theo đuổi các ngành nghề trong trường cao đẳng và tập trung vào 12 / Năm OAC dành cho sinh viên đại học.

Scheer chỉ tự đào mình vào một hố sâu trong cuộc phỏng vấn này, bằng cách không biết làm thế nào để thoát ra khỏi cánh cổng mạnh mẽ, và tìm kiếm một câu trả lời mà lẽ ra phải sẵn sàng đưa ra. Những người xử lý phương tiện truyền thông của Scheer phải cố tình ném cuộc bầu cử này.

Andrew Scheer có thể nói rằng CP24 của Toronto (sở hữu công ty của Bell Media), có lịch sử ủng hộ các ứng cử viên tự do như Thị trưởng John Tory và cấm những người đối lập đã đăng ký như Faith Goldy quảng cáo. Chưa một lần Scheer nói về các gói cứu trợ của ngành truyền thông Canada, và mối quan hệ ấm cúng với Thủ tướng Trudeau, người dường như được giữ trên một cột vàng. Scheer có thể nói rằng các công đoàn, cụ thể là Unifor chịu trách nhiệm trong việc quyết định ai nhận được tài trợ.

Tất cả thời gian Doug Ford đã dành cho bạn ở Alberta, và trên khắp đất nước đã bị lãng phí trong một cuộc phỏng vấn kéo dài mười phút. Sử thi thất bại Andy!

Điểm số cho Scheer? UNIFOR 1 - SCHEER - 0

Insurance salesman turned politician Andrew Scheer not cut out for the job of Prime Minister, doesn't have the answers.

Nhân viên bán bảo hiểm khiến chính trị gia Andrew Scheer không bị loại khỏi công việc Thủ tướng, không có câu trả lời.

View the video segment on CP24 in the link below:

---

Editor's Note: This blog is not affiliated in any way with the local Parkdale-High Park Conservative Party of Canada campaign of Adam Pham and Andrew Scheer, or the People's Party of Canada campaign of Greg Wycliffe and Maxime Bernier.

No comments:

Post a Comment